2 października 2017

Projekt: matura. 2 X - 8 X.



Studenci już na uczelni, wakacje daleko za nami i daleko przed nami. 90 dni do końca roku kalendarzowego, ponad 200 do matury. To chyba czas, aby powoli się wdrażać w swoje, indywidualne przygotowania do tego egzaminu oraz do innych wyzwań naukowych. Co w tym tygodniu planuję? 

Zacznijmy może od moich celów miesięcznych! Bo to w końcu początek nowego miesiąca, witamy ładnie Październik, który będzie dla mnie dosyć intensywny.
○ FLE Express: Grammaire, Elipses. Mała książeczka do gramatyki francuskiej... bez niej się nie ruszam z domu. To już się powinno leczyć!
○ Skończyć materiał z historii, a przynajmniej XIX wiek... XX to dla mnie droga przez męki, więc liczę, że szkolna komisja mi odpuści pytanie z tego okresu.
Intermediate Vocabulary, Longman. Chciałbym zrobić przynajmniej większość tych ćwiczeń oraz wpisywać słówka do Memrise... ale u mnie ciężko z nauką przez fiszki czy inne. 
○ Znaleźć obcokrajowców do pisania i gadania! Ostatnio zaniedbałem moich korespondentów poznanych na Interpals, muszę się poprawić. Albo znaleźć nowych, internetowych przyjaciół.
○ Najważniejsze! Olimpiada historyczna. Praca badawcza, lektury oraz jakieś czytanie info o mojej epoce.

Pochwalcie się w komentarzu swoimi celami na ten miesiąc. To ważne, aby tworzyć swoje plany oraz postanowienia od ogólnych do samych szczegółów, ale przejdźmy do ciekawszego zadania! Co ja (i mam nadzieje, że ktoś z was też) w tym tygodniu?
○ Historia. Zadania ze starożytności.
○ Historia. Tematy z powszechnej historii średniowiecza.
○ Ziemie polskie w latach 1865-1914. Rozdział IV z trzeciej części podręcznika Nowej Ery.
○ I wojna światowa. Rozdział V z trzeciej części podręcznika Nowej Ery.
○ Olimpiada historyczna. Starożytne kulty misteryjne.
○ Olimpiada historyczna. Pisanie pracy badawczej... mam nadzieje, że uda mi się ją zrobić w dwa tygodnie. Tak o.
○ Francuski. Zadania z nominalizacji.
○ Francuski. Przygotować sobie argumenty do debat.
○ Francuski. Powtórzyć czasy.
○ OJF. Arkusze.
○ Matematyka. Liczby rzeczywiste, zadania z Teraz Matura.
○ Polski. Zeszyt motywów... jeśli znajdę pomysł jak go wypełnić.
○ Polski. Powtórka pozytywizmu.
○ Polski. Pani Bovary.

Znalazł ktoś coś dla siebie? Mam nadzieje, że komuś pomogę... albo macie jakieś sugestie na temat tego jak prowadzić ten cykl. Albo nie prowadzić. Tyle możliwości!
Jeśli zrobicie coś z tej listy - oznaczcie mnie na Instagramie! Będzie mi bardzo miło. 

3 komentarze:

  1. Życzę powodzenia, bardzo ambitne plany! Ja na ten moment jestem zajęta projektem semestralnym na edukację dziennikarską (prowadzenie bloga) oraz przygotowywaniem się do olimpiady historycznej. Wybieram starożytność jako specjalizację i moim tematem pracy badawczej są niewolnicy w antyku. Myślałam, że gorzej będzie mi szło przyswajanie tematów z tek dziedziny, a tu proszę, o, wciągnęłam się naprawdę mocno.
    A co do XX wieku, to piona, bo to dla mnie też największe męki. Uwielbiam historię do XVII wieku, potem zaczynam mieć problemy, by co chwila nie przeklinać jakichś państ, działań i wydarzeń. Wojny Światowe to już totalna porażka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Dzięki za komentarz i przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam!
      Piszemy dokładnie ten sam temat! Ale warto zauważyć, że w I oraz II etapie nie musisz pisać go ze specjalizacji - chociaż niewolnictwo mnie urzekło w całości i jestem zakochany. Jak ci idzie praca? Ja już jestem na końcówce "słowotoku", planuję ją w tym tygodniu skończyć i oddać do krytyki przez polonistkę oraz historyków, aby mieć czas na poprawę. :D

      Ja jestem bardziej do XVIII/XIX wieku... ale już XX wiek to tragedia. A z tych dziejów jest najwięcej pytań na maturze i tego się obawiam! :( Ale damy radę. Musimy.

      Usuń
  2. Salut Monsieur Teo
    Je viens de découvrir ton blog et je vois que tu es passionné par les langues étrangères , moi aussi
    maintenant je suis en train d'apprendre l'espagnol.
    Je parle français et italien ( je suis prof de …) et portugais ( version du Brésil ) je me débrouille pas mal en russe
    j'ajoute ton blog dans mes amis
    a plus

    si jamais tu as besoin des docs ou des livres en pdf n'hesite pas

    OdpowiedzUsuń